In twee x3 uur je marketing strategie strak trekken

Met een heldere blik strategische keuzes maken

Een aantrekkelijk marketingplan dat je merk sterker maakt

Met je interne stakeholders op één lijn over de belangrijkste focus

Richt je marketing op de kern van je bedrijf

Wil je ècht impact maken met je marketing activiteiten, richt je dan op de unieke kern van je bedrijf.

Elk bedrijf heeft een unieke kracht waarmee het zich kan onderscheiden in de markt. Maar niet elk bedrijf gebruikt deze kracht.

De meeste bedrijven concurreren met elkaar op dezelfde 3 kenmerken:

Onderscheidend blijven op prijs, kwaliteit en klantenservice is hard werken en duur.

Gebruiken jullie wel de juiste content in jullie marketingkanalen? Communiceren jullie helder wat jullie uniek maakt? Het speciale proces van onze marketing brainstorm geeft je toegang tot onbenutte kansen om je te onderscheiden.

Wanneer is een marketing brainstorm een goed idee?

Heb je een bedrijf van 15 medewerkers of meer?

Ben je verantwoordelijk voor het halen van marketing-, innovatie- of groeidoelstellingen?

Dan is een Marketing Brainstorm een goed idee om in korte tijd veel voor elkaar te krijgen.

De Marketing Brainstorm heeft ons enorm geholpen om te bepalen welke koers we met de organisatie varen.

Na de sessies konden we concrete stappen maken op marketing/communicatie/sales gebied die vruchten af gaan werpen. En we wisten in welke producten we wilden investeren en in welke niet.”

Laura Dechesne – Directeur Lead Blocks

Dit zijn redenen waarom anderen voor de Marketing Brainstorm van Creactor hebben gekozen:

Wie neemt er deel aan een de twee strategiesessies?

Een marketing brainstorm is een kans om met je MT of kernteam een heldere koers voor het komende jaar uit te zetten op jullie marketing en sales projecten.

Tijdens een sprint zijn alle interne stakeholders aanwezig die samen hele operatie van je bedrijf aansturen. Denk hierbij aan:

Het kan zijn dat één persoon een of meerdere van deze rollen heeft. De groepsgrootte kan daardoor kleiner zijn dan de bovenstaande zeven rollen.

Drie ankerpunten voor duurzame groei

Een marketing brainstorm bestaat uit twee korte sessies van 3 uur. De deelnemers zijn de directe belanghebbenden in (en om) je bedrijf.

De kracht van de methode die we gebruiken zit hem in een interactief groepsproces waarin je samen 3 kernvragen beantwoordt:

De antwoorden zijn de drie ankerpunten voor succesvolle ontwikkeling van je bedrijf.

“De Marketing Brainstorm heeft ons een veel scherpere focus gegeven”

Waaruit bestaat marketing brainstorm?

Een Marketing Brainstormsessie wordt begeleid door een ervaren facilitator en optioneel een branding specialist.

De facilitator doorloopt met het team een aantal slim ontworpen interactieve werkvormen. In korte tijd komen de teamleden tot antwoorden op de belangrijkste vragen die nodig zijn als je je merk wil versterken:

De brand designer stelt scherpe vragen over opvallende verschillen tussen wat jullie zeggen over jezelf en hoe jullie op dit moment overkomen.

Het Marketing Brainstorm is een mini-traject dat er als volgt uitziet:

Na afloop ontvang je een digitale brand guide met onder andere:

Resultaten

Na een marketing team brainstorm heb je: