Wil je ècht impact maken met je marketing activiteiten, richt je dan op de unieke kern van je bedrijf.
Elk bedrijf heeft een unieke kracht waarmee het zich kan onderscheiden in de markt. Maar niet elk bedrijf gebruikt deze kracht.
De meeste bedrijven concurreren met elkaar op dezelfde 3 kenmerken:
“We leveren topkwaliteit“
“We hebben de beste service“
“We hebben de scherpste prijs“
Onderscheidend blijven op prijs, kwaliteit en klantenservice is hard werken en duur.
Gebruiken jullie wel de juiste content in jullie marketingkanalen? Communiceren jullie helder wat jullie uniek maakt? Het speciale proces van onze marketing brainstorm geeft je toegang tot onbenutte kansen om je te onderscheiden.
Wanneer is een marketing brainstorm een goed idee?
Heb je een bedrijf van 15 medewerkers of meer?
Ben je verantwoordelijk voor het halen van marketing-, innovatie- of groeidoelstellingen?
Dan is een Marketing Brainstorm een goed idee om in korte tijd veel voor elkaar te krijgen.
De Marketing Brainstorm heeft ons enorm geholpen om te bepalen welke koers we met de organisatie varen.
Na de sessies konden we concrete stappen maken op marketing/communicatie/sales gebied die vruchten af gaan werpen. En we wisten in welke producten we wilden investeren en in welke niet.”
Laura Dechesne – Directeur Lead Blocks
Dit zijn redenen waarom anderen voor de Marketing Brainstorm van Creactor hebben gekozen:
We zijn in ontwikkeling en we willen een flinke groeisprong maken
We willen online meer business genereren
We willen onze naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten
We willen een nieuwe markt aanboren
Wie neemt er deel aan een de twee strategiesessies?
Een marketing brainstorm is een kans om met je MT of kernteam een heldere koers voor het komende jaar uit te zetten op jullie marketing en sales projecten.
Tijdens een sprint zijn alle interne stakeholders aanwezig die samen hele operatie van je bedrijf aansturen. Denk hierbij aan:
CEO/Eigenaar
Marketing manager
Sales of klantenservice manager
Lead engineer of manager productontwikkeling
Financieel manager
Operational manager
Hoofd business development
Het kan zijn dat één persoon een of meerdere van deze rollen heeft. De groepsgrootte kan daardoor kleiner zijn dan de bovenstaande zeven rollen.
Drie ankerpunten voor duurzame groei
Een marketing brainstorm bestaat uit twee korte sessies van 3 uur. De deelnemers zijn de directe belanghebbenden in (en om) je bedrijf.
De kracht van de methode die we gebruiken zit hem in een interactief groepsproces waarin je samen 3 kernvragen beantwoordt:
Wie zijn onze klanten?
Wat straalt ons bedrijfsmerk uit?
Wat is onze ambitie voor de toekomst?
De antwoorden zijn de drie ankerpunten voor succesvolle ontwikkeling van je bedrijf.
100% op één lijn met elkaar
Een Marketing Brainstorm is een beproefd en uitvoerig getest groepsproces dat alle stakeholders in je organisatie op één lijn brengt.
“De Marketing Brainstorm heeft ons een veel scherpere focus gegeven”
Waaruit bestaat marketing brainstorm?
Een Marketing Brainstormsessie wordt begeleid door een ervaren facilitator en optioneel een branding specialist.
De facilitator doorloopt met het team een aantal slim ontworpen interactieve werkvormen. In korte tijd komen de teamleden tot antwoorden op de belangrijkste vragen die nodig zijn als je je merk wil versterken:
Wie zijn onze kerndoelgroep?
Wat maakt ons uniek in de markt?
Wat is kenmerkend in onze uitstraling?
Welke communicatiekanalen zijn voor ons van strategisch belang?
De brand designer stelt scherpe vragen over opvallende verschillen tussen wat jullie zeggen over jezelf en hoe jullie op dit moment overkomen.
Het Marketing Brainstorm is een mini-traject dat er als volgt uitziet:
Intake gesprek met de eindbeslisser / key stakeholder – 1 uur
Eerste Marketing Brainstorm sessie – 3 uur
Tweede Marketing Brainstorm sessie – 3 uur
Samenvatting uitkomsten en evaluatie met je team – 1,5 uur
Na afloop ontvang je een digitale brand guide met onder andere:
Drie uitgewerkte klantprofielen van jullie belangrijkste doelgroepen.
Een brand statement: een kort en krachtige samenvatting van jullie propositie en unieke waarde.
Belangrijkste marketingdoelen die zijn afgesproken.
Een concrete planning voor het komende half jaar.
Resultaten
Na een marketing team brainstorm heb je:
Een richtlijn om strategische keuzes voor je marketing en sales aan te toetsen
Een scherper gezamenlijk beeld van wat belangrijk is en blijft voor jullie zichtbaarheid
Een concreet stappenplan om de gekozen innovatiekoers om te zetten in actie.
Wil je meer weten over de marketing brainstorm of wil je een prijsopgave ontvangen?