innovatie succes door creatievere medewerkers

Snel aan de slag met product-, merk- of dienstinnovatie

Het probleem: aantrekkelijke korte termijn resultaten

Tijd vrij maken voor innovatie voor over 3 tot 5 jaar is moeilijk.

Herken jij het dat de urgente problemen en kansen die snel wat opleveren altijd voorrang krijgen boven de ideeën die wat meer tijd nodig hebben?

Maar onderzoek heeft laten zien dat lange termijn innovaties het grootste rendement opleveren.

Hoe organiseer je dat in je bedrijf waar 95% van de tijd gaat naar resultaten voor vandaag en morgen?

Een voorbeeld van een makkelijk te organiseren innovatietraject met een klein en divers team van eigen medewerkers.

Voor wie is Creactor de juiste partner?

Creactor werkt voor innovatieleiders met de ambitie om continu te vernieuwen.

Onze klanten zijn ontevreden met de opbrengsten van hun huidige innovatie inspanningen. Ze vinden het lastig om uit de vele innovatie ideeën de juiste te kiezen.

Onze klanten zijn vaak kennisgedreven, pro-actief in hun markt en geloven in het lerend vermogen van hun mensen.

Waarom samenwerken met ons?

Creactor heeft meer dan 15 jaar ervaring in het aanboren van het onbenut innovatie potentieel in mensen en organisaties.


Succesvol innoveren begint bij de creatieve mindset en vaardigheden van de mensen

Unieke combinatie van strategisch innovatie-advies en kort-cyclische ontwerp processen

Snel leren van experimenten met laag risico om hoge risico’s uit de weg te nemen

Resultaat gedreven: de tastbare impact op je klanten en bedrijf staat centraal

Neem het niet van ons aan

Vraag het onze klanten:

Gebaseerd op 100+ klanten: 4,8

“Creactor heeft ons enorm geholpen bij het bepalen van onze koers. Na de Brand sprint wisten we concrete stappen te zetten in marketing, communicatie en sales. Dat wierp al snel vruchten af.

Ook werd ons duidelijk in welke producten we beter wel of niet konden investeren.”

Lead Blocks

“De Brand sprint heeft ANNA binnen het team de ogen geopend welke unieke propositie het bedrijf heeft.

Het heeft een proces in gang gezet waarbij van directie tot werkvloer aandacht is voor de ontwikkeling van onze propositie, waar we voor staan en hoe we dit uit willen dragen en heel belangrijk: voor wie.

Daarbij kwamen vragen op ons pad waarbij zowel Thomas als Hans ieder vanuit hun eigen expertise ons ondersteuning bieden.”

Anna spaces

“Wij hebben Thomas van Creactor ervaren als een katalysator voor ons innovatieproces. Hij luistert goed, heeft ervaring met innovatie in diverse branches en zoekt permanent naar handige procesversnellers.

De Value proposition design workshop heeft onze propositie sterker gemaakt doordat we samen met klanten konden bevestigen wat de beste product-marktcombinatie is.

Creactor neemt klanten serieus door een gedegen voorbereiding van de sprint en uitwerking van de resultaten.”

Innovatie projectmanager

Klik hier voor nog meer klantervaringen

Het verhaal achter Creactor

In de afgelopen 10 jaar heb ik met veel klanten gewerkt die vernieuwing willen. Een terugkerend patroon dat mij is gaan opvallen, is dat bedrijven hun groei beperken door een gebrek aan focus.

Wat urgent is slokt de meeste tijd op. Kansen die op korte termijn wat opleveren krijgen voorrang.Ontwikkeling voor de lange termijn moet altijd wachten.

Is dat ook voor jou herkenbaar?

Als je bedrijf geen focus heeft, is het moeilijk om keuzes te maken voor de lange termijn.

Dat is toch doodzonde? Er gaat onnodig veel energie verloren. Zowel bij jou als ondernemer of innovatiemanager. En ook bij je medewerkers.

Ik ben Creactor in 2010 begonnen omdat ik heb gezien hoe ik bedrijven kan helpen hun energie beter te richten.

Dat doe ik op een gestructureerde manier en met een hands-on attitude.

Ik geloof er in dat je het meeste bereikt als je snel schakelt tussen analyse en testen.

Lees meer over de oprichter van Creactor

“Met Creactor help ik klanten zich beter te onderscheiden in hun markt door ruimte en richting te geven aan de creativiteit in hun bedrijf.

Creativiteit is de rode draad door mijn loopbaan. Ik heb altijd gewerkt en geleerd op het snijvlak van design en engineering. Ik heb het hele spectrum van toegepaste creativiteit aan den lijve ondervonden.

Als werktuigbouwkundig ingenieur heb ik bij een R&D Start-up gewerkt die 100% bezig is met disruptieve innovatie. In een klein multidisciplinair team bedachten we nieuwe producten, ontwierpen en bouwden prototypes en maakten lange dagen in de testhal.

Als professioneel stand-up comedian heb ik vele verschillende theaterprogramma’s geschreven en uitgevoerd. Ik heb door Nederland en België getourd en de eerste prijs gewonnen tijdens het Eindhovens cabaretfestival.

Na mijn ingenieursopleiding aan de TU Delft (cum laude) heb ik meerdere opleidingen gevolgd in onder andere:

  • creatief denken,
  • UX testing
  • human centered design
  • coaching
  • ontwerp van bedrijfstrainingen
  • innovatie procesbegeleiding.

Sinds 2008 heb ik met meer dan honderd bedrijven gewerkt en een grote variëteit aan bedrijfsculturen van binnen meegemaakt.